Secure Onboard Communication
-
bezpieczeństwo przed cyberatakiem w motoryzacji.
Branża motoryzacyjna coraz bardziej skoncentrowana jest na elektronice. Współczesny samochód może być wyposażony nawet w kilkadziesiąt modułów sterujących. Od modułów dbających o bezpieczeństwo czynne (np. układ hamulcowy), poprzez bezpieczeństwo bierne (np. układ poduszek powietrznych) po moduły kontroli nadwozia i wiele innych, indywidulanych modułów, które podejmują działania na podstawie otrzymanych danych wejściowych z jednego lub większej liczby modułów w sieci pojazdu.
Kluczowe jest też pojawienie się AUTOSAR ( AUTomotive Open System ARchitecture) to globalne partnerstwo rozwojowe założone przez producentów pojazdów, dostawców, usługodawców i firmy informatyczne, którego celem jest opracowanie i ustanowienie stadardów regulujących oprogramowanie modułów montowanych w samochodach.
Z AUTOSAR korzystają takie firmy jak: Daimler AG, BMW, Volkswagen AG, Ford, Bosch, General Motors, Toyota, Continental, Peugeot, Citroën.
W środowisku, w którym sterowniki podejmują krytyczne decyzje i poziom autonomi ciągle wzrasta, zachodzi konieczność zapewnienia bezpiecznej transmisji danych i ochrony przed atakiem z zewnątrz.
To bezpieczeństwo zapewnia właśnie Secure Onboard Communication (Bezpieczna Komunikacja Pokładowa).
Auta posiadające to zabezpiecznie mogą być diagnozowane tylko przy użyciu odpowiednich urządzeń diagnostycznych.
Zapraszamy do naszego serwisu.