pozostałe usługi

Zabezpieczenia fabryczne pojazdów

Liczniki

Naprawa liczników

Usterki jakie naprawiamy dotyczą wskaźników, podświetlenia, wyświetlacza, i innych elementów przekazujących informacje kierowcy. W zestawie wskaźników oprócz stanu kilometrów zapisane są również dane dotyczące konfiguracji auta, numer identyfikacyjny pojazdu, itd. W niektórych modelach samochodów licznik jest też nierozłączną częścią fabrycznego zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą, tzw. immobilisera.
Jeśli z jakiś powodów naprawa będzie niemożliwa lub nieopłacalna, zaprogramujemy inny, używany licznik do Państwa auta.

Programowanie licznika na wersję europejską

W autach pochodzących z USA, Kanady lub Wielkiej Brytanii występują inne jednostki miary, np. przebieg liczony jest w milach, a temperatura podawana jest w stopniach Fahrenheita, itp. W niektórych pojazdach zmianę tych jednostek można wykonać ręcznie, w menu pojazdu, w innych tylko i wyłącznie w odpowiednim serwisie samochodowym. Usługa ta jest możliwa do wykonania również u nas.

Filtr cząstek stałych DPF FAP

Ze względu na coraz bardziej wyostrzone normy emisji spalin, produceni aut zostali zobilgowani do obiżenia emiji szkodliwych substancji przez silniki wysokoprężne. Auta zostały wyposażone w dodatkowy element układu wydechowego – filtr cząsek stałych (ang. diesel particulate filter – DPF ; fr. filtre à particules – FAP ). Silniki Diesla bez tego filtra osiągają jedynie normę EURO 3.

Głównym zadaniem DPF jest wyłapywanie z gazów spalinowych cząstek sadzy i popiołu emitowanych przez silnik. Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. Gdy filtr zostanie zapełniony do określinego poziomu następuje jego regeneracja, czyli automatyczne oczyszczanie. Aby regeneracja została uruchomiona filtr DPF musi osiągnąć i utrzymać temperaturę wyższą, niż podczas normalnej pracy. Na skutek wysokiej temperatury panującej w filtrze nagromadzone cząsteczi sadzy ulegają spaleniu (sadza spala się w temperaturze wyższej niż 600 st. Celsjusza).
Popiół (pochodzący między innymi z oleju, dodatków do paliw, czy produktów zużycia i korozji silników), w przeciwieństwie do sadzy nie ulega spaleniu do postaci gazowej w procesie regeneracji, tym samym akumulując się w filtrze cząstek stałych. Z tego powodu z czasem stopień zapełnienia filtra nieodwracalnie rośnie i okresy pomiędzy procesami regeneracji maleją. Żywotność DPF szacuje się na około 150 tys. km. Wtedy konieczna jest wymiana, bądź mechaniczna regeneracja filtra poza autem.

W pojazdach, które pokonują krótkie trasy i użytkowane są w warunkach miejskich automatyczna regeneracja często nie może zostać wykonana. W takim przypadku zaleca się wykonanie regeneracji wymuszonej. Albo należy wykonać dłuższą, jednostajną jazdę pozamiejską, albo zregenerować filtr przy pomocy urządzenia diagnostycznego. Taką usługę mogą Państwo wykonać w naszym serwisie.